December – Akt IX

christmasDagens Kalenderlåge: Flemming Rose

December – et Melodrama i 24 akter

Dramatis personae
Herr Sortseer
Herr Hviidjuul
Hunden Jasper (som i morgen er tilbage fra rens)

Akt IX

Herr Sortseer
Nå, der kommer De endelig. Ja, jeg var sandt at sige lige ved at blive bekymret..

Herr Hviidjuul
Åh, Det må de undskylde, Herr Sortseer. Men jeg har ikke tid i dag. Jeg bliver kun et kort øjeblik. Faktisk kom jeg blot hjem for at skifte tøj.

Herr Sortseer
Hvad skal det sige? Hvor skal De hen? Hvem skal De mødes med?

Herr Hviidjuul
Jeg har ikke tid til at forklare. Det er skam ikke noget særligt. Intet af betydning, faktisk. Blot nogle uforudsete omstændigheder, som desværre forhindrer mig i at tilbringe eftermiddagen i Deres ellers så opløftende selskab..

Herr Sortseer
Det må jeg nok sige. Er de sikker på, at De har deres prioriteter helt på plads? Under kontrol? Det er Flemming Rose, som bestyrer kalenderen i dag. Han taler om kunsten at nærme sig andre mennesker. Hvad giver De mig? Flemming Rose…Kunsten at nærme sig andre mennesker? I fuld alvor, tilmed. Jeg er ved at eksplodere. Sæt dem nu ned et øjeblik, så vi i fællesskab kan få denne Rose klippet lidt til.

Herr Hviidjuul
Jeg tvivler ikke på, at De har et sandt festfyrværkeri af nedrigheder gjort klart. Men jeg har simpelt hen ikke tid. Jeg er gået om 2 minutter…Dér—Hvordan ser jeg ud?

Herr Sortseer
De ser…Godt ud..Det gør De, Herr Hviidjuul. Vil de ikke nok fortælle mig, hvor De skal hen?

Herr Hviidjuul
Jeg må løbe nu, vi tales ved i morgen. Åh, se dog ikke så misfornøjet ud. Det er ingenting, det garanterer jeg dem. Blot omstændigheder. I morgen er alt som det plejer igen. Vent og se. Ciao!

Herr Sortseer
”Ciao”?? Gør de grin med mig?

Herr Hvidjuul
Ja, undskyld mig. Det var upassende. Et øjebliks uopmærksomhed.

Herr Sortseer
Det kan vi ikke være uenige om!

Leave a Reply

